torstai 29. tammikuuta 2015

ENSIMMÄISET VASTAUKSET

Nyt startataan eka vastauspostaus käyntiin! Tämän kertaisessa postauksessa vastailen kysymyksiin koskien blogia sekä hieman muotiin liittyviä asioita. Kysymyksiä on sen verran riittoisasti joten ajattelin haluatteko te lukiat, että venyttäisin kysymykset kolmeen postaukseen? Vai valikoinko osat kysymyksistä raalla kädellä pois jottei tarvitsisi tehdä kolmea erillistä postausta?
Nyt kuitenkin hypätään kysymyksien pariin, ettei tästä postauksesta tulisi äärettömän pitkää!

1. Mistä tulee blogin nimi Kuvajainen? Noin kaksi vuotta sitten sain ajatuksen aloittaa kirjoittamaan blogia. Oli tietenkin hyvin haastavaa keksiä nimeä blogille sekä päättää tulisiko blogista minkä tyylinen. Kirjoittaisinko lifestyle tyylistä blogia vaiko esim muodista tai matkailusta? Mikä oikein olisi se mun blogin juttu? Noh pähkäilin nimeä pitkään ja listailin ehdotuksia paperille koulu tunneilla. Kuitenkin yhtenä päivänä sain hyvän idean isältäni, heijastus! Se olisi loistava nimi blogille! Aloin kuitenkin miettimään miten sana heijastus kuvastaisi minua itseäni mitenkään. Loppupeleissä sana kuitenkin alkoi niinsanotusti kulumaan ja kuulostamaan korviini tönköltä. Joten muokkailin sanaa hieman ja tällöin siitä syntyi kuvajainen. Se tuntui oikealta, niinkuin kamerantakana oleva kuvaaja tai vaikkapa veteen heijastuva oma kuvajainen. Olen tälläkin hetkellä erittäin tyytyväinen mun blogin nimeen, se on omalaatuinen. Erinlainen kuin muilla! Mitä te pidätte tästä blogin nimestä? Olisiko Heijastus sittenkin ollut parempi?

2. Miksi et julkaise blogissasi kuvia, joissa sinut tunnistettaisiin? Totta, en julkaisekkaan. Tästä minulle tuli paljon kommentteja ja kysymyksiä aivan blogin alkumetreillä: "Etkö kehtaa näyttää naamaasi?" "Eikö sun vanhemmat halua, että sut tunnistetaan netissä?"
Kyse ei ole siitä, ettenkö kehtaisi julkaista netissä kuvia itsestäni. (Päin vastoin, mulla on tasan 34 kuvaa omassa- ja muiden Instagramissa mistä minut tunnistaa hyvin!) Eikä siittä mitä vanhempani ovat mieltä. Kyse on vain omasta perjaatteestani. Halusin kaksi vuotta sitten erottua tuhansien teinityttöjen blogeista, halusin jotain vähän erinlaista. Ja juuri tämä on se mun juttu tässä bloggaamisessa!
3. Miten peheesi suhtautuu sun blogi kirjoitteluun? Ainakun olen saanut postauksen julkaistua, huikkaan vanhemmilleni tästä, jolloin he käyvät lukemassa postauksen. Mun vanhemmat on autellut mua silloin tällöin oikeinkirjoitus asioissa ja ulkoasun teossa. Joten perheeni suhtautuu tähän blogi harrastukseen erittäin hyvillämielin!

4. Millä muokkailet sun kuvia? Muokkaan aina blogin kuvat Lightroom 5:lla, joskus saatan käyttää myös hieman iPhoton muokkaus asetuksia.

5. Mikä kamera sulla on? Mulla on tällähetkellä käytössä Samsung NX1000 minijärkkäri. Mutta itseasiassa olen tilannut uuden kameran, jonka pitäisi saapua jopa tässä muutamien päivien sisällä! En kuitenkaan kerro tästä uudesta kamerasta sen tarkemmin, sillä aijon tehdä siitä aivan oman postauksen tulevaisuudessa.

6. Voisitko tehdä videopostauksia? Mmh, voisin kyllä jonkinlaisia! Minkätyylisistä te tykkäisitte?

7. Mistä asioista pidät ulkonäössäsi? Värjäsin tuossa viikonloppuna luonnollisen vaaleitaraitoja hiuksiini, joten tällähetkellä pidät paljon näistä uusista hiuksistani!

8. Millä sanalla kuvailisit sun pukeutumis tyyliä? Ouh. Tää on vaikee! Tykkään niin erinlaisita vaatteista. Rakastan vaaleita ja hillittyjä sävyjä esim neuleissa ja jopa farkuissa. Kuitenkin pidän mustasta ja joissain määrin värikkäistäkin asusteita ja ehkä jopa vaatteista! Tämäntakia en valitettavasti oikein osaa kuvailla mun tyyliä yhdellä sanalla. Vai olisikon se sana silloin "Sekalainen"? hih.
9. Kamalin muoti-ilmiö mielestäsi? En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä  tiukkojen mustien "normi" legginsien pitoa julkisilla paikoilla. Ja vieläpä jokin lyhyen paidan kanssa! (hyi) Tämä oli kuitenkin noin neljävuotta sitten "in", kun olin vielä ala-asteen puolella. Luojan kiitos, että äitini ei antanut minun pukea kouluun tiukkojen sukkisten näköisiä housuja vaikka kuinka vinguin haluavani sellaiset kiskaista jalkaani! *Thanks mom

10. Ajatteletko koskaan, miten vaikeaa elämä olisi, jos sairastuisit yhtäkkiä johonkin vakavaan sairauteen (esim. syöpä)? Joo ajattelen, vaikka kylläkin niinpäin, että kuinka ihanaa on olla terveenä!
Koskaan ei tiedä mitä tulee käymään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Tämän takia oon päättänyt että "elän hetkessä" ja koitan tehdä asioita mitä en tule jälkeenpäin katumaan! Silloin pääsee elämässä paljon helpommin eteenpäin. (-:

*Syvä huokaus* Nyt olisi sitten ensimmäinen vastauspostaus pulkassa! Seuraavan kysymyksiin liittyvän postauksen tulen julkaisemaan noin viikon päästää. Sillä lähden viikonloppuna reissuun ja siellä en ehdikkän blogiin kirjoittelemaan! Toivottavasti piditte tästä ensimmäisestä osasta sekä oikein hyvää loppuviikkoa kaikille!

Postauksen kuvat otettu We Heart It:stä!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Tee vaan kolme postausta! Uskon et näitä kysymyspostauksia on kiva lukea myös muiden kuin mun mielestä :)